Loading...
Kiszámítható Online Bevételek Konzultáció 2018-12-13T09:03:05+00:00

Abban szeretnék segíteni, hogy akár fél-egy évre előre tisztán láthassa, tervezhesse céges bevételeit. Hogy olyan ajánlata legyen, amire ügyfelei nem tudnak nemet mondani. Hogy elfelejtse a könnyű bevételt ígérő villámgyors netes bizniszeket, mégis biztos, tervezhető értékesítései legyenek.

Hogy kitalálja vevői gondolatait, vágyait, és ideális kereskedő/szolgáltató legyen számukra. Hogy kiszámíthatóan jól keressen abból, amihez amúgy is ért.

Lehet, hogy Ön is valami ilyesmit szeretne?

Mert én egész életemben ezt kerestem. A “Kiszámítható Bevételek Szent Grálját”. Egy olyan rendszert, amibe belerakom a pénzt, és a túloldalon “kijön a vásárló”.

Lehet, hogy Ön is ezt a “Szent Grált” keresi?

Nos, őszinte leszek. Bár valóban létezik, de nem fog menni anélkül, hogy Ön ezt IGAZÁN akarná. És tényleg kész legyen megküzdeni érte. Ne felejtse, versenytársai ugyanabból a piacból élnek mint Ön, igyekeznek is azt maximálisan kihasználni.

Engedjen meg mindössze NÉGY kérdést.

  • Hány éve működik a cége? Tíz? Tizenöt? Vagy akár már húsz? Mert gondolom nem ma kezdte…

  • Ha tudná, hogy egy év alatt kifejlesztheti a saját, kiszámítható bevételeket hozó online értékesítési folyamatait, meglépné?

  • Ha tudná, hogy egy-két év alatt olyan folyamatot építhet, amivel dominálja a piacát, vagy egy szegmensét, belekezdene?

  • Na és mennyit hozna, ha dominálná a piacát, vagy egy szegmensét?

Arra kérem, gondolja át alaposan, mert erre az utazásra hívom.

Ezt az oldalt úgy állítottam össze, hogy legfeljebb negyed óra alatt végig tudja olvasni. Szóval 5, 10, akár 15 éve működik a vállalkozása. Van rá 15 perce, hogy lássa, mit tehet, hogy a következő 15 évre is tervezhető bevételei legyenek? Ha igen, mindössze öt fontos területet mutatnék meg Önnek.

#1 – Vannak problémái

Amiket tapasztalataim szerint nagyon is tisztán kell látni. Nem nekem, én most is tudom, mi a cége problémája. Nekem ugyanezeken a felismeréseken kellett végigmennem az elmúlt években. És még sokaktól hallom azóta is – most már évek óta.

  • Nincs kontrollom a bevételszerzésem fölött. Nincs olyan rendszerem, hogy “bekapcsolok egy reklámot”, és jön a vevő.

  • Nem tudom, 30-60 nap múlva miből fizetem ki számláimat, alkalmazottaimat, alvállalkozóimat. És ez már túl régóta van így…

  • Nem tudom újra vásárlásra késztetni korábbi ügyfeleinket. Sokan vásároltak az elmúlt években cégünknél, ha csak a negyedük visszajárna, tényleg hozna a konyhára.

  • Nem tudok olyan szövegeket kidolgozni weboldal látogatóimnak, amivel azokat vásárlóvá konvertálhatnám (Nincs Visszautasíthatatlan Ajánlatom).

  • Csökkennek, de legalábbis stagnálnak a bevételeink. Ahelyett, hogy egyre több megkeresésünk lenne, és kiválasztanánk közülük az ideálisakat, valahogy egyre kevesebben találnak meg bennünket, és azok is egyre “macerásabbak”.

  • Az elmúlt években kénytelen voltam elbocsátani munkatársakat. Volt, hogy jobban ment, de mostanában valahogy mások vadásszák le a piacot.

  • Munkatársaink túlterheltek, kapkodnak, tüzet oltanak. Persze, hiszen minimális erőforrásból próbáljuk kihozni a maximumot. Nem tudunk megfelelő áron és színvonalon dolgozni, mert az ügyfeleink azt nem akarják megfizetni.

  • Folyamatosan új ügyfelekre kell vadásznom. Nem tudom megtartani, vagy legalábbis újra és újra mozgósítani jelenlegi vevőimet. Nincs élethosszra szóló “vevőprogramom”, hogy többet és többet adhassak, kaphassak. Mindent ad-hoc teszek.
  • Olyan ügyfeleket is el kell vállalnom, akikkel tudom, hogy nem lesz jó az együttműködés. Sajnos ennyire szükségem van a bevételre.
  • Úgy érzem, a netes fejlesztések elmentek. Már nem elég, hogy valaki weboldalt vagy webshopot üzemeltet – ettől még nem lesznek garantált bevételei.
  • Eddigi ügyfeleim egyre gyakrabban a konkurenciához fordulnak. Ők hirdetnek, meg küldenek hírlevelet, meg minden. Nekem meg fogalmam sincs, hogyan kellene ezt csinálni. Pláne JÓL csinálni.
  • Nem tudom, milyen irányba kellene elindulni. Biztos vagyok benne, hogy van mit tennem, de hálás lennék, ha valaki végre világosan megmondaná, mit.
  • Nem értek a megváltozott piaci körülményekhez: az értékesítés ma már 100% pszichológia. Mindenki azt mondja, így működik, de fogalmam sincs, ebből hogyan lesz bevételem.
  • Nincs irányításom a bevételeim felett. Van, hogy jól megy a szekér, de aztán akár néhány hónap alatt teljesen megváltozik minden.
  • Nincs egy irányítható rendszerem, amivel kiszámíthatóvá tehetem bevételeimet. Vagy beesik egy megbízás, vagy nem tudok mit tenni.
  • Nem tudok (elegendő) üzletet csinálni. Úgy érzem, mindent beletettem, már hirdettem is, de nem hoz/hozott érdemleges bevételt.
  • Nem tudok elegendő új ügyfelet szerezni. Próbálkozom a korábban működő csatornákon (vagy már azzal sem), de reménytelen.
  • A nagy nehezen megszerzett ügyfeleimet nem tudom megtartani.
  • Szét vagyok/vagyunk aprózódva a napi tűzoltásban, nem marad idő stratégiai tervezésre a vevőkezelő folyamatok tekintetében.
  • Röpködnek a fejemben olyan fogalmak, hogy seo, landing page, adwords, facebook hirdetés, ügyféllista, de fogalmam sincs, VALÓJÁBAN mit jelent mindez.
  • Van weboldalam, azt mondták, ez kell (és elég is) az online üzlethez. De lényegileg nem tudom kimutatni a weblap hasznát az éves forgalomban. Nem is értem, miért fizet érte, ha semmit nem hoz, mások meg sikertörténeteket gyártanak belőle.
  • Van forgalmam a weboldalamon, vannak megkereséseim/eladásaim, de tudom, hogy a netes termékeladásokban rejlő potenciált messze nem aknáztuk ki. Csak nem tudjuk, hogyan kell. Hogyan lehet.
  • A múltból “örököltem” egy több fejlesztésből létrejött, mégis hasznavehetetlen tákolmányt. Akár egész nagyot. Most szinte semmit nem hoz, de érzem, hogy lenne benne potenciál. Ennek ellenére félek még egyszer nekikezdeni a témának.
  • Van egy csomó emailcímem, de még soha nem küldtem nekik semmit. Pedig hallottam róla, milyen eredményes. De fogalmam sincs, mit írhatnék, ami az ügyfeleknek és nekem is jó lenne.
  • Értékes, minőségi termékem, szolgáltatásom van, megfelelő árakkal is dolgozom, mégis folyamatosan piacot, bevételt veszítek.
  • Tudom, hogy a világban vannak vásárlók, akiknek a problémáját gyorsan, hatékonyan meg tudjuk oldani. Ők mégis mást találnak meg.
  • Nincs olyan munkatársam, aki az online világot intézné.
  • Igazából fogalmam sincs, mit kellene, lehetne tenni, csak a sikersztorikat hallom – persze másoktól, másokról.

Ha ilyen gondokkal küzd, megnyugtatom: nem csak Ön jár ebben a cipőben. Mindenki, aki ebben a komplex digitális világban szeretné megtartani, sőt, bővíteni ügyfélkörét. Vagy emelni szolgáltatásai árát.

#2 – És vannak vágyai

Saját és ügyfeleim helyzetét sok éven át vizsgálva azt láttam, hogy vállalkozóként elég hasonló dolgokra vágyunk. Stabil, tervezhető bevételekre, lehetőségekre, előrelépésre, szabadságra az üzleti életben. Arra, hogy az ügyfélszerzést és a meglévő ügyfelek kezelését, “újrahasznosítását” maximálisan kézben tartsuk.

  • Akár fél-egy évre előre tisztán láthassam, tervezhessem céges bevételeimet.

  • Olyan ajánlatom legyen, amire ügyfeleim nem tudnak nemet mondani.

  • Úgy tudjam kezelni ügyfeleimet, hogy azok “valahogy szívesen visszajárjanak“.

  • Kitaláljam vevőim gondolatait, vágyait, és ideális kereskedő/szolgáltató legyek számukra.

  • Tudjak eladásokat, eredményes, tervezett vagy ad-hoc akciókat indítani, amikor cégemnek bevételre van szüksége.

  • Emelni tudjam árrésemet: több értékesítés, jobb pozicionálás, magasabb díjazás.

  • Passzív jövedelemre tegyek szert. Legyen folyamatom, ami dolgozik helyettem.

  • Olyan értékesítési folyamataim legyenek, amelyek minimális beavatkozással, kiszámíthatóan hoznak új ügyfeleket.

  • Legyen teljes kontrollom céges bevételeim fölött.

  • Mindig időre beszedjem a díjakat ügyfeleimtől. Akár előre.

  • Csak olyan ügyfeleim legyenek, akikkel szeretek együtt dolgozni.
  • Folyamatosan munkát biztosíthassak a kollégáknak.
  • Jutalmat tudjak adni kiemelkedően teljesítő munkatársaimnak.
  • Gyors, fájdalommentes legyen a projekt– vagy eladás-előkészítés.
  • A weboldalam támogassa a vállalkozás értékesítéseit.
  • “Maguktól” kimenjenek olyan emailek, amik vásárlást hoznak.
  • Legyen olyan lojális “követőtáborom” (akár full szakmai ügyfelekről beszéljünk), akik kíváncsiak arra, mit mondok.
  • Úgy tudjak kommunikálni meglévő vagy leendő vásárlóimmal, ami számukra érdekes, hasznos, és vásárlásra ösztönzi őket.
  • Cégemet szeressék a vásárlók.
  • Évek alatt felépített offline reputációmat át tudjam menteni az online világba.
  • Kihozzak “valami többet” az online segítségével. Ahogy azt a sikersztorikból folyamatosan hallom.
  • Bizonyos folyamatok automatikus lekezelésével mentesítsem munkatársaimat a terhek alól.
  • Olyan automatikus, kiegészítő információkat adjak a weboldalamon kapcsolatot felvevőknek, ami megkönnyíti a cégben a helpdesk dolgát.
  • Úgy általában is: legyenek “bizonyos dolgok, folyamatok” automatikusan lekezelve
  • 100%-os kihasználtsággal pöfögjön a cég – olyanoknak, akik megfizetik az árát.

Miért nem kér egy kötelezettségektől mentes konzultációt?

Segítek, hogy lássa, mit tehet a problémáival, amik megakadályozzák kiszámítható online bevételeiben, vállalkozása tervezhető jövőjében.

#3 – Vannak hiedelmei

Amik gúzsba kötik gondolkodását, lehetőségeit

Tapasztalataim szerint mindenkinek élnek a fejében különböző hiedelmek a kommunikálással, azon belül is az online világgal kapcsolatban. Néha pont ezek azok, amik megakadályozzák egy pártatlan, objektív szemléletű vevőszerző kommunikáció kidolgozását.

A seo nem old meg mindent, meglehetősen lassú, és bizonytalan eredményű folyamat. Ráadásul minden keresésre, amit a Google-ben indítanak, Önnek külön oldalt kell csinálni. Például: “fogbeültetés árak”, “fog implantátum árak”. Ugyanaz a dolog, két külön oldal. Külön szövegekkel, képekkel. Ha minden megfelelő, akkor is legelőbb 1-2 év alatt hozhat érezhető hasznot. Ha mögötte minden üzenet, oldaltartalom, és a seozott oldalon elhelyezett AJÁNLAT is optimális!! Kb. ennyi kell ma, amíg egy kiválóan seozott oldal a Google első találati oldalára kerül. Lehet, hogy az oldal aljára, 10. pozícióba 🙂

A hirdetés ennél lényegesen összetettebb dolog. Fontos, hogy pszichológiailag ül-e maga a hirdetés, ÉS az oldal tartalma, amire a látogató érkezik. Ezen túl minden piac esetében meg kell vizsgálni, mi az aktuális legjobb ajánlat a konkurenciánál. Ennek ismeretében kell olyan oldalt készíteni, amire érkezve a látogató a lehető legjobb ajánlatot kapta problémájára. Félelmei, kétségei az oldalt böngészve kioltódnak, és az a vágya kerül előtérbe, hogy megvegye az Ön termékét/szolgáltatását. Egy jól teljesítő hirdetés + landing page kombó megtervezése, kialakítása, látogatói analízise akár hónapokig eltarthat.

Ha ilyet indít, a legelső dolog a forgalom. Van egy webshopja. De honnan lesznek látogatók? És ha már Önre talál, van-e olyan ajánlata vevője számára, amely amire rákattint? Hogyan győzi meg, hogy az Ön ajánlata a számára legmegfelelőbb? És akkor azt még nem is említettem, hogy a webshopok között öldöklő harc folyik a vásárlókért. Csak a legjobbak maradnak.

Egy email listára akkor lehet nagy hatásfokkal írni, ha PONTOSAN tudja, mit ajánl az olvasónak, és az ajánlott oldalon MINDENT elkövet, hogy a vásárlása elő álló akadályokat elgördítse. Tapasztalataim szerint nem OLYAN egyszerű hatékony email kampányt írni szövegezéssel, és a mögötte álló ajánlattal együtt. És ezt már sok ügyfélnél tapasztaltam. Ja, és ha nem releváns listát vesz, vagy olyat, ami elavult (mondjuk 1 éves), olyan kézbesítési statisztikái lesznek, hogy szervere (vagy szolgáltatójáé) örökre feketelistára kerül. Értse: akár egyetlen emailjét sem kapja meg többé senki. És egy email-küldő szolgáltató sem köt többé Önnel üzletet 😐

Cége akkor lesz sikeres, ha az adja, amit a vásárlói szeretnének. Ehhez nem elegendőek az online térbe kiküldött hangzatos üzenetek. Azt is kell adnia, amit ígért. Amihez gyakran a cégen belül is átalakítások kellenek. A kommunikációs folyamatok átgondolása. Azok feltérképezése, és a “beszűkülések kitisztítása”.

Az eredmények CSAK ideális esetben jönnek gyorsan. Ez azt jelenti, hogy akkor, ha mind a piacát jól ismerjük már előzőleg, mind Ön hajlandó késlekedések nélkül változtatni a – nem felétlen optimális – céges folyamatain. Így SZINTE garantálható az azonnali eredmény. De jobban teszi, ha úgy tekint rá: ha a következő 12-24 hónapban folyamatos lépéseket tesz, elérheti, hogy dominálja a hőn áhított piaci szegmenst.

A “virális reklámok” – egy cég esetében – közel 100%-ban gondosan megtervezett üzenetek, formátumok, hordozófelületek. Ritka, hogy “csak úgy” virális reklámkampány áldozata lesz, és ezért rohanják meg a vevők. Azt mondanám, fontosabb a hosszú távú gondolkodás, amiben helye lehet a vicces, könnyebben terjedő üzenetek létrehozásának.

El kell keserítsem. Nincsenek azonnal működő, egyszerű megoldások. Ha lennének, mindenki automatikusan ÚGY csinálá. Tapasztalataim szerint minden mögött grammra megtervezett, többször visszamért, és az anlízis alapján többször módosított rendszerek dolgoznak 😐

#4 – És, persze, vannak félelmei

Minden ember, aki igazán nagy horderejű lépés, döntés előtt áll, törvényszerűen félelmekkel küzd.

Volt, hogy én is heteket, akár hónapokat halogattam egy döntés meghozatalát, pusztán a lehetséges (legrosszabb) következményektől való félelmemben. És ugyanezt tapasztaltam most már sok tucat ügyfelemnél is. Félelmeket a magabiztos vállalkozói máz mögött.

Félek újra pénzt rakni bele, már megégettem magam az elmúlt években. Nem is egyszer. Ígértek nagyokat, de valahogy sosem lett olyan rózsaszín a kép. 

Megértem, hogy fél. De a sikerre egyedül az Ön gondolkodásmódja a garancia. Ha látja, mit veszít, ha nem lép, mit nyer, ha igen. És az, hogy vállalkozóként hosszú távra tervez, kockáztat, ezért eltökélt, ha végig kell menni egy úton. Tarthat 6, 12, 24 hónapig, vagy tovább. Az egyetlen lényeg tapasztalataim szerint, hogy Ön mélyen tisztában van-e azzal, hogy nincs választása. Ha Ön nem lép, más úgyis megteszi.

Nem tudok annyit kifizetni, amibe egy rendes netes biznisz kiépítése kerül. Először is fogalmam sincs, ki tudná tényleg megcsinálni. De mivel nem értek ehhez a szakmához, tuti, hogy lehúznának. És végül még én járnék rosszul, mert fizetnem kell, hogy az ügyféllistáimat ideadják.

Lehet, hogy vannak rossz tapasztalatai. De ettől még egy biztos jövedelmet hozó kommunikációs rendszer nem jelent irreális költségeket. Körülbelül annyiba kerül, mintha számlára felvenne egy-két munkatársat egy jól tervezhető időre. Ezek a “virtuális kollegák” segítenek optimalizálni az ügyfél-kapcsolattartási folyamatokat, javasolnak, felépítenek, majd amikor minden rendben van, elköszönnek. Onnantól Ön már csak a folyamat hasznait élvezi. Minden nap 🙂

Látom, hogy nekik megy. Ha rájuk keresek a neten, mindenhonnan ők folynak. És ráadásul tök jó reklámoldalaik (landing page-eik) vannak, őszintén szólva én is őket választanám. Nekem esélyem sincs úgy kommunikálmi, mint ők teszik. 

Azt gondolja, hogy az egy hétvégi sütögetés, és mellékesen egy kis munka volt? Versenytársa komolyan veszi, amit csinál. Beletett időt, pénzt, hogy megelőzze Önt. A kérdés sokkal inkább az, Ön kész-e arra, hogy ennél kicsit többet tegyen bele. Ugyanis tapasztalataim szerint mindössze ez a különbség. Ez a “Tervezhető Online Bevételek Szent Grálja”.

Nem az a kérdés, fél-e ismeretlen területre lépni. Erre mindannyian tudjuk a választ. Az egyetlen lényeges kérdés, megteszi-e, ha meg kell tennie.

#5 – Valamint Önt is gyötrik kétségek

Ön csak legyen elkötelezett. Legyen vállalkozói mentalitása, tervezzen hosszú távra. Szolgálja ügyfeleit, ahogy eddig is tette. A többit megoldjuk mi, az idő, és az online értékesítés 20 éves tapasztalatai.

Nyugodjon meg. Önnek ezt soha nem is kellett látnia. Elég, ha minőségi terméke, szolgáltatása van. Azt Ön tudja előállítani. Mi azt ígérjük, hogy sikeresen kommunikáljuk. Mert a túloldalon ott vannak, akik éppen erre vágynak, csak Ön nem adja el magát nekik megfelelően.

Ezeket nem is kell értenie. Önnek tényleg csak jó terméket/szolgáltatást kell nyújtania. Ahogy eddig is tette. A szakkifejezéseket bízza ránk. Az egy másik szakma.

A jó rendszer pont attól jó, hogy Ön is könnyedén, készségszinten tudja használni. Szerintünk egy jó rendszerben Önnek legfeljebb emailt kell tudnia írni, és Google (Excel) táblázatba beírnia adatokat. Vagy épp azt sem, mert már használatban lévő céges rendszerét “megtanítjuk” néhány extrára. És ez megold mindent.

Őszinte leszek. Azoknak sikerült, akik egyszerűen megdolgoztak érte. Eldöntötték, hogy ezt szeretnék, kidolgozták az ehhez szükséges folyamatot, és kiépítették/kiépíttették a kellő technológiai hátteret. Áldoztak rá időt és pénzt egyaránt. Hogy később többszörösen megtérüljön. Ennyi a recept.

Ha el tudja adni a való világban, akkor arra holtbiztos, hogy kidolgozható olyan online folyamat, amely ezt az értékesítést támogatja. Hiába árul több millió forintos gépeket például, amit talán soha nem vettek még neten. A leendő vevőknek ettől még készíthet hasznos oldalt, letölthető tartalmat, utánkövető automatizmust. Hogy a netes keresgélés után végül Önt válasszák, mert előtte már annyit adott.

Lehet, hogy ezt hiszi, de az elmúlt évtizedek látványosan bizonyították az ellenkezőjét. A vásárlások előkészítésének komoly pszichológiája van. Lépésről-lépésre teszi vásárlóvá az érdeklődőt. És bizony vannak olyan folyamatok is, amik automatikusan visszahozzák a fejlesztésükbe ölt költségeket, és folyamatosan többet hoznak, mint a hirdetésre fordított összegek. Ez a piac gondos felmérésén és a megfelelő ajánlat kidolgozásán múlik.

Nem csoda, ha csak úgy nem hiszik el. Abból jönnek rá erre, hogy Öntől folyamatosan több figyelmet, hasznos segítséget kapnak. Hogy Ön úgy kezeli őket, ahogy azt elvárják. Hogy fogja a kezüket attól a pillanattól kezdve, hogy érdeklődést mutattak az Ön terméke/szolgáltatása után. Így, hogy megmutatja, egy idő után vevői észreveszik, amit eddig csak elmondani szeretett volna.

Nem áltatom. Nem tudja megcsinálni a sikert máról holnapra. Ha ennyire egyszerű lenne, mindenki ezt csinálná. De van egy tanácsom. Legyen kész következetesen dolgozni vásárlói érdekében. EZ törvényszerűen meghozza a sikert. Ez nem álom. Ez az ügyfélközpontú gondolkodás.

De ettől még Ön is tudja, mennyit veszít, ha tovább halogat.

  • Ezután is a pénzügyi túlélésért küzd majd. És ettől továbbra is borús lesz cége jövője.

  • Versenytársai menthetetlenül megelőzik. Mert ők felismerik, hogy lépniük kell. És lépnek is.

  • Elveszíti megmaradt ügyfeleit is. Azokhoz mennek, akik többet adnak nekik.

  • Bármilyen fájó, nagy eséllyel el kell bocsátania a csapata egy részét.

  • És akár az is előfordulhat, hogy végleg be kell zárnia vállalkozását.

Miért nem kér egy kötelezettségektől mentes konzultációt?

Segítek, hogy lássa, mit tehet a problémáival, amik megakadályozzák kiszámítható online bevételeiben, vállalkozása tervezhető jövőjében.