Plüssfotel Esettanulmány

A Plüssfotel ma egy online személyiségfejlesztő képzéseket árusító, oktató tartalmakkal megtűzdelt komplex weboldal és értékesítési csatorna. Több feliratkozási lehetőséggel, tucatnyi email automatizmussal, Facebook és YouTube közösséggel. És ez az egész egy blogszájtként indult.

2016-ban egy egyszerű blogoldal volt

Ekkor keresett meg Mónika, hogy dolgozzunk együtt. És ekkor még nem lehetett az oldalon feliratkozni, letölteni semmit. Csak olvasgatni, és videókat nézegetni. Vagy levelet írni a szájt gazdájának.

Csak a rengeteg igényes tartalom volt rajta, de úgy mentek tovább a felhasználók, hogy gyakorlatilag semmit sem lehetett róluk tudni…

Létezett ekkor már a Plüssfotel Facebook rajongói oldala is, pár száz lájkolóval. Beszélgettünk Mónikával, hogy ez sajnos egy nagyon vékony kapcsolódás. Semmit nem tud a userekről, és a Facebook akár lekapcsolná valamiért az oldalát, mindenkit el is veszítene.

Közösségében népszerű volt, mindenben megfelelt a karizmatikus vezető karakterének. Ugyanakkor üzletileg egyáltalán nem voltak kihasználva kommunikációs csatornáinak lehetőségei.

Kidolgoztunk egy több lépésből álló akciótervet arra, hogyan hozzuk közelebb a látogatókat, milyen ingyenes és fizetős termékeket, és főként hogyan kínáljunk nekik.

Stratégia: “igazi” felhasználók gyűjtése

Első lépésként olyan átalakításokat végeztünk, amelynek során a látogatók feliratkozhattak egy ingyenes tartalomért. Ez volt az:

Út Önmagadhoz ingyenes 5 napos workshop

Ezt Mónikával közösen dolgoztuk ki, kifejezetten azzal a céllal, hogy minimális kötelezettséggel (email címért) segítséget nyújtson követőinek céljaik elérésében.
Beépítettük a feliratkozást a cikkek melletti sávba, és a cikkek alatt elhelyeztünk egy kattintható képet, ugyanerre a célra.

A felkínált lehetőség hatására havonta(!) legalább 100-150 feliratkozót “szereztünk”

Olyanokat, akik lelkesek, izgatottak voltak attól a lehetőségtől, amit a Plüssfotel kínált számukra. Ez az alapja a látogató kötődésének, későbbi vásárlásának.

Készítettünk mögé Mailchimp automatizmust, amelyik a feliratkozóknak levelet küldött, jelszóval a védett tartalmak oldalaihoz. Az – második lépésként – küldött még egy személyes hangvételű levelet, amiben visszahívta a felhasználót a szájtra, értékes tartalmakat kínálva.

Elkezdtünk Facebook hirdetni

A metódus az volt, hogy a Plüssfotel Facebook page-ére belinkeltük az oldal cikkeit, majd 500-1000 forintért meghirdettük őket. Beindult a Facebook élet, jöttek a lájkok, kommentek, és a látogatottság az oldalon.

Egy éven belül 10.000 Facebook követőt, és 1800 emailes feliratkozót gyűjtöttünk


Eközben Mónika folyamatosan kommunikált a követőkkel, feliratkozottakkal, és azokkal, akik levelet írtak neki. Ezzel a hitelességét építette a közösségében.
És az oldalon is tucatnyi apróbb-nagyobb átalakítás történt a felhasználók visszajelzéseire építve. Ezek többnyire olyanok voltak, hogy nem értettek egy folyamatot, nem tudták, hol járnak az oldalon. Ilyenkor változtattunk a folyamatokon, átdolgoztuk a navigációt, stb…

De még hiányzott egy lépés, hogy pénzre lehessen váltani a követőket

Stratégia: termékek létrehozása

Az előző fázissal együtt elkezdtünk kidolgozni olyan oktató- és infótermékeket, amiket webshopba szervezhetünk, és ezzel elgördíthetjük az utolsó akadályt a vásárlás elől.

Féltucatnyi különböző “személyiségfejlesztő” tréninget készítettünk

Email automatizmusok a termékekhez

Mivel a termékek oktatóanyagok voltak, emailes automatizmusokat készítettünk hozzájuk, amik a vásárlást követően indultak be. Ezek meghatározott időrendben automatikusan küldték a megvásárolt tréning következő részét.
Az email listához és a tréningekhez összesen több mint 20 különböző automatizmust készítettünk.

Elindultak a vásárlások

Természetesen ehhez belőttünk egy webshopot is, mindenféle fizetési metódussal, és NAV-álló automatikus e-számla kibocsátással. Voltak vásárlások, de nem olyan ütemben és értékben, ahogyan azt szerettük volna.

Tudtuk, hogy megint át kell alakítanunk a termékeket és a kommunikációnkat.

A felhasználók reakcióiból ítélve ugyanis zavar keletkezett az éterben. Ezt részben a Plüssfotel háttérsztorija okozta. Az ugyanis arról szól, hogy egy pánikbetegségből kigyógyult ember osztja meg tapasztalatait, segítségét. De eközben az eredeti ingyenes tréning utat ígért a felhasználóknak önmagukhoz. Így természetszerűleg keveredtek az önmagukhoz igyekvő, ebben segítséget kereső emberek a(z akár súlyos) pánikbetegekkel.

Stratégia: termékek és kommunikáció átalakítása

Mivel a látogatók között erős volt a félelemmel küzdők aránya, és ráadásul ők azok, akiken nyomás van, hogy kikerüljenek szorongatott helyzetükből, ebbe az irányba indultunk. Átalakítottuk az oldal, adtunk egy fókuszt a félelemnek/pániknak, és ennek megfelelően csoportokba rendeztük az email feliratkozókat. Az eddigi akcióikból megállapítottuk, hogy félelem miatt vannak az oldalon, kifejezetten szellemi fejlődés miatt, vagy mindkettő.

Fókuszban a félelem, szorongás, pánik

Az oldal átalakításával megváltoztattuk az üzenetet. Emellett készítettünk egy zárt fórumot, ami regisztrációhoz kötött. Ezzel a mai napig folyamatosan, havonta kb. 50 fővel növekszik a feliratkozóink száma.

Változtattunk a letölthető tartalmakon

Az ingyenes tartalom a korábbi önismereti workshop helyett egy, a szorongásrohamokkor segítséget nyújtó infótermék lett. Ezt több százan töltötték le, és töltik le mind a mai napig. Ennek a következő állomásnál lesz szerepe.

Leegyszerűsítettük a termékpalettát

A korábbi megvásárolható termékek számát alaposan megnyirbáltuk. Végül maradt az ingyenes csomag, egy öt napos emailes-videós tréning, és egy személyes online konzultáció.

Utóbbit eleinte egy napos, öt napos, és 3 hetes verzióban kínáltuk. Kicsivel később – a látogatók igényeihez alakítva – megszűntettük a 2 hosszú konzultációt, és behoztunk egy rövidebbet. Így most 1 órás és 1 napos konzultáció van.

Átalakítottuk az emailes kapcsolattartást

Elindítottuk a Seinfleld-levél automatizmust. Ez rendszeres emailes kapcsolattartás, amiben 90% a sztori, 10% az ajánlat, eladás. Ez az automatizmus Mónika háttérsztorijára, és annak folytatására épül. Lényege, hogy a látogató egyre erősebben azonosuljon a követett “karizmatikus vezetővel”.

Várakozások

Az átalakítások hatásai már most is érezhetőek

Lényegesen kevesebb reklámköltés, és visszafogottabb kommunikáció ugyanakkora időszak alatt ugyanakkora bevételt hozott, mint előtte az intenzív. Előzetesben azt várjuk a változtatásoktól, hogy a korábbiakkal megegyező intenzitású kommunikáció esetén többszörös bevételt hoz. Most ezen, vagyis az új Seinfeld email automatizmusok, és a rövidesen induló kampányok megalkotásán dolgozunk. Azok hatásairól rövidesen beszámolok egy frissítésben.

És hogy hogyan dolgozunk?

Oldottan, jókat beszélgetve, viccelődve 🙂

Ezt a montázst a múltkor készítettem, amikor Mónika elégedetlen volt a kéztartásával a bannerfotón.

Épp egy nagy átalakítás közepén voltunk, lezárt szájt mellett, több stratégia-megbeszélésen, és Laosz-Budapest Messenger-híváson túl.

Ezzel köszönök el, üdv:

Zoltán

Ingyenes Mikrokönyv vásárlói tudatalattijáról

Még nem döntött? Töltse le mikrokönyvünket, és érezzen rá, hogyan kommunikálhat ügyfeleivel és tudatalattijukkal ahhoz, hogy garantáltan magasabb bevételhez jusson. Oszlassa el félelmeiket, készítse őket elő vásárlásra!

Letöltöm

A mikrokönyv .epub és .pdf formában érhető el. A letöltés minden kötelezettségetől mentes! 

Továbblépne? Több bevételt szeretne?

Iratkozzon fel rendszeres esettanulmányokra, amiket csak emailen küldünk ki!



A jelölő négyzet bejelölésével hozzájárulok, hogy Rozgonyi Zoltán EV. a megadott személyes adataimat az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározottak szerint személyes üzenet küldéssel kapcsolatosan kezelje. A hozzájárulásom bármikor visszavonható.


2018-07-22T10:25:13+00:00 2018. január 16.|